FORGOT YOUR DETAILS?

CREATE ACCOUNT

ایجاد ساختار Digital Marketing

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) در طی دو سال گذشته تبدیل به اصطلاحی شده که بسیار شنیده می‌شود. همه در مورد بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنند و حرفه‌ای‌ها آن را روشی برای رشد کسب و کار آنلاین تلقی می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد.

برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند. امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

 

"بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند."

دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی اصول بازاریابی سنتی بصورت آنلاین است."

 

تفاوت اصلی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی این است که کمپین‌های بازاریابی دیجیتال به صورت انحصاری از طریق کانال‌های دیجیتال فعالیت دارند و این امر باعث می‌شود که بازاریاب‌ها: کنترل، ابزار و داده‌های بیشتری برای تحلیل کارایی کمپین داشته باشند.

 

کانال‌های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چندین کانال دارد و آنها را می‌توان به کانال‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین تقسیم کرد.

کانال‌های بازاریابی آنلاین:

  • بازاریابی وب سایت
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی پیوندی یا همکاری در فروش
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی ویدئویی

کانال‌های بازاریابی آفلاین:

  • بازاریابی تلوزیونی
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی رادیویی
  • بازاریابی بیلبورد

تفاوت اصلی میان این دو دسته این است که کانال‌های بازاریابی آنلاین تنها بر روی اینترنت قرار دارند در حالیکه کانال‌های آفلاین با سایر دستگاه‌های دیجیتالی که الزاماً به اینترنت متصل نیستند در ارتباط اند.

دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بخوانید: مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی به چه صورت است ؟

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال برنامه‌ای دقیق در مورد نحوه استفاده از کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای دسترسی به اهداف شرکت‌تان است.

وقتی استراتژی بازاریابی را طراحی می‌کنید باید مشخص کنید که از چه کانال‌ها، منابع (انسانی، زمان و پول) برای هر کانال استفاده می‌کنید و انتظار چه نتایجی را دارید. اشتباهی که اکثراً مدیران بازاریابی دیجیتال یا صاحبان شرکت‌های کوچک مرتکب می‌شوند، این است که سعی می‌کنند همه کار را یکباره انجام دهند. اما در پایان هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

دلیلش ممکن است نداشتن متخصص آگاه برای اجرای کمپین بازاریابی دیجیتال یا هدر دادن بودجه برای کانال‌هایی باشد که هیچ فایده‌ای در آن کسب وکار نداشته‌اند. در اصل کاری که باید انجام دهید دنبال کردن مراحل گام به گام و شروع کار از وب سایت، سئو و بازاریابی محتواست. وقتی توانستید چند ماه همه این موارد را در کنار هم داشته باشید، در نهایت ترافیک و سود کسب و کارتان بیشتر خواهد شد و می‌توانید ابزارهای دیگر را هم بکار ببرید.

 

ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟

با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی سازمان، بازاریابان می توانند به وسیله کانال های رایگان و پرداختی در دسترس خود از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند و از تکنیک های منحصر به فرد استفاده کنند. به عنوان مثال تولید کننده محتوا می تواند یک سری پست برای وبلاگ تهیه کند و برای کتاب الکترونیکی جدیدی که شرکت به تازگی منتشر کرده است مشتری ایجاد کند و سپس مدیر شبکه های اجتماعی شرکت می تواند این پست ها را از طریق تبلیغ پولی یا انتشار در اکانت های شبکه های اجتماعی خود شرکت تبلیغ کند، در نهایت بازاریابان ایمیلی می توانند کمپین ایمیلی برای کسانی که اطلاعات بیشتر در مورد کتاب الکترونیکی را از سایت دانلود کرده اند راه بیاندازند.

در ادامه به معرفی ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

۱- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجوSearch Engine Marketing)

۲- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing)

۳- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing)

۴- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

۵- بازاریابی محتوا ontent MarketingC

۶- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

۷- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

۸- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

۹- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing))

۱۰- بازاریابی چریکی

۱۱- بازاریابی ویروسی Viral Markreting

۱۲- بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)

۱۳- استراتژی محتوا (Content Strategy)

۱۴- تبلیغات بنری (Banner Advertising )

۱۵- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

۱۶-  تولید محتوا

بازاریابی دیجیتال

مدیر و اعضای بازاریابی دیجیتال چه کسانی هستند ؟

مدیر بازاریابی دیجیتال کسی است که مسئولیت نظارت بر تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال را دارد. او باید در مورد نحوه عملکرد اینترنت آگاهی داشته باشد و بتواند در مورد مناسب‌ترین اقدامات تصمیم گیری کند. نقش مدیر بازاریابی دیجیتال ساخت استراتژی برای بازاریابی دیجیتال است. او باید در مورد کانال‌های مورد استفاده، جایی که باید بودجه خرج شود و ترتیب اولویت‌ها چگونه باشد، تصمیم گیری کند. مدیر بازاریابی دیجیتال باید کار سایر مدیران را نظارت کند و مطمئن شود که همه به سمت اهداف یکسان گام برمی دارند.

سایر اعضای گروه بازاریابی دیجیتال شامل: مدیر محتوا، مدیر سئو، مدیر رسانه‌های اجتماعی، مدیر بازاریابی ایمیل و مدیر تبلیغات کلیکی هستند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

با ما تماس بگیرید

در صورت درخواست مشاوره با ما تماس بگیرید
تلفن : ۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۲
۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۳
فکس : ۰۲۱۸۸۵32824
ایمیل : info@hesaboketabiranian.com

TOP