FORGOT YOUR DETAILS?

CREATE ACCOUNT

مشاوره و برنامه ریزی مارکتینگ بر اساس استراتژی های کلان مجموعه

استراتژی بازاریابی

 

سرویس مشاوره، برنامه ریزی و تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) گروه فنی مهندسی حساب کتاب ایرانیان سعی در برآوردن مقدمات و اجرای تمام فازهای بازاریابی دیجیتال دارد.

هر اقدام آنلاین ما در حوزه کسب و کار باید یک هدف واضح و روشن داشته باشد. بنابراین باید بتوان اهداف و راه رسیدن به آنها را خیلی شفاف تعریف کرد، استراتژی، نقشه راه رسیدن ما به اهداف است که در ادامه به تمام ابعاد استراتژی بازاریابی خواهیم پرداخت.

 

مدیریت استراتژیک چیست؟

یکی از بهترین تعریف ها در خصوص مدیریت استراتژیک، هنر انتخاب و اولویت دادن به بهترین تصمیم ها و گزینه های موجود است. مدیریت استراتژی مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند. یک کسب و کار بدون داشتن استراتژی های به روز شده در مقایسه با شرایط کسب و کار و رقبا که در راستای رویا و چشم انداز صاحبان آن باشد از شانس کمی برای موفقیت برخوردار خواهد بود.

مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل استراتژی ها و اهداف سازمان.

"مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تاکید دارد."

استراتژی بازاریابی چیست؟

کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است به منظور تامین اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار –محصول خاص لذا، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی، عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص، سپس، شرکت ها از طریق یک طراحی و اجرای برنامه مناسب عناصر آمیخته بازاریابی (اساساً چهارآمیخته محصول، قیمت، مکان و پیشبرد) طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی می باشند.

برنامه ریزی بازاریابی یکی از مهم ترین و کار آمدترین ابزار بازاریابی به منظور پیشرفت هر نوع کسب و کاری می باشد. نکته مهم این است که برنامه ریزی به تنهایی و به خودی خود عامل موفقیت سازمان یا محصول در بازار نمی شود.
عنصری که باعث موفقیت سازمان شما خواهد شد تعهد مدیران به اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی درست و به هنگام است. شناسایی فعالیت های تک تک های پرسنل واحدهای سازمان، شناسایی بازارهای هدف که به محصول شما نیازمندند و یا به آن علاقه دارند و سپس جذب و وفادارسازی مشتریان به منظور کاهش هزینه های تبلیغاتی و همچنین افزایش درآمدهای ناشی از مراجعه مشتریان براساس این برنامه باید با توجه به تمام شرایط محیطی، سیاسی و اقتصادی جامعه تدوین گردد.

 

برنامه‌های بازاریابی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژی بازاریابی، فعالیت‌های مشتری محور را با مسیر کلی که لازم است برای رسیدن به موفقیت طی شود، ادغام می‌کند. برای مثال تقسیم‌ بندی بازار در بازاریابی استراتژیک نقشی حیاتی را ایفا می‌کند؛ تفاوت‌های جغرافیایی و جمعیتی بازارهای هدف، می‌تواند بر روی عادات خرید مشتریان شما تأثیر بگذارد. برنامه‎ریزی بازاریابی استراتژیک به شما کمک می‌کند که این تفاوت‌ها را شناسایی کرده و با توجه به آن، پیام بازاریابی خود را به گوش مشتریان هدف برسانید و سپس محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را با نیازهای فردی قسمت‌های مختلف بازار هماهنگ کنید.

با اجرای برنامه‌ی بازاریابی استراتژیک، شرکت می‌تواند کسب‌وکار روزانه‌ی خود را هدایت کرده و برای تصمیم‌گیری‌ های کوتاه‌مدت و بلندمدت از آن استفاده کند. اجرای برنامه‌ بازاریابی استراتژیک، به شرکت‌ها برای تدوین و اجرای کمپین‌های بازاریابی یکپارچه کمک می‌کند.

برنامه‌ی بازاریابی استراتژیک، در رابطه با توسعه‌ی محصولات و خدمات، توسعه‌ ی پیشنهادات تجاری به منظور گسترش برنامه‌ی فروش شرکت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت اولیه‌ی برنامه‌ی بازاریابی استراتژیک، ارائه‌ی مسیر مشخص و مدون بازاریابی است که کسب‌وکار شما را به سمت اهداف و مقاصدتان به درستی راهنمایی می‌کند. دومین مزیت برنامه ریزی استراتژیک، ایجاد یک سیستم پیام رسانی یکپارچه و مستمر است که می‌توان از آن در داخل و خارج شرکت بهره برد. سیستم بازاریابی استراتژیک موجب کارآیی شرکت می‌شود، چرا که کارکنان و مشتریان در مورد نوع و کیفیت خدمات شرکت و چگونگی ارائه‌ی آن آگاه می‌شوند و به سمت یک هدف مشترک حرکت می‌کنند.

بازاریابی استراتژیک

بیشتر بخوانید: اظهارنامه ارزش افزوده به چه شکل است؟

 

مشاوره و برنامه ریزی استراتژیک مارکتینگ

مشاوره و برنامه ريزي استراتژيك به دنبال کمک به مشتری خود برای سرعت بخشیدن به حل مشکلات وي، شناسایی راه حل ها و تعیین اهداف، طراحی برای تسهیل تغییر سریع و موثر ارائه مي دهد تا نيازهاي مشتري خود را برآورده كند. مشاوره با توجه به برنامه ريزي استراتژيك در رابطه با بازاریابی و مارکتینگ به مشتری کمک می کند تا آگاه شود كه امكان استفاده از تمامي منابع خود را دارد و مي تواند به كمك اين منابع به رشد و توسعه خود سرعت بخشيده اما اغلب اوقات، مشتري آنچنان درگير شناسايي و درگير منابع موجود شده است كه منابع ذخيره و حتي روش هاي تامين رفع نياز خود را فراموش مي كند.

در طول این فرآیند، مشاور اعتماد به نفس دهنده و نقشي حمایتی دارد. در واقع مشاور استراتژیست این را تشخیص خواهد داد و كمك مي كند تا شركت با اولویت‌بندی اهداف، رقابت موفق با رقبا و بهینه‌سازی عملکرد مالی به اهداف خود دست یابد و مایل است برای رسیدن به یک یا مجموعه‌ای از اهداف، برنامه بلندمدت در جهت رسيدن به فعاليت هاي طراحي شده تنظيم كند.

 

مشاوره و برنامه‌ریزی استراتژیک عبارت است از:

«فرآيند تضمين دستيابي سازمان به ماموریت، چشم‌انداز و اهداف

از طریق به كارگيري استراتژي‌هاي مناسب نسبت به شرایط بیرونی و درونی»

 

مشاوره بازاریابی

 

فرآیند مشاوره بازاریابی (مارکتینگ)

فرآیند مشاوره و برنامه ریزی مارکتینگ را میتوان به سه گام اصلی تقسیم کرد.

۱- ارزیابی وضعیت موجود و انجام تحقیقات

  • طراحی مدل های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
  • بررسی فعالیتهای بازاریابی صورت گرفته توسط شرکت یا سازمان تاکنون

 

۲- طراحی و تدوین استراتژی و برنامه بازاریابی

  • طراحی، ایجاد و تعریف سیستم بازاریابی و پیاده سازی آن
  • بررسی محیط های توسعه بازار و ارائه پیشنهادات کسب سهم بازار
  • بخش بندی، تعیین هدف و جایگاه یابی
  • تعیین ملاک های مناسب بخش بندی بازار
  • گزینش بخش های جذاب بازار برای ورود
  • تدوین استراتژی های رقابتی در برنامه بازاریابی

 

۳- پیاده سازی، نظارت و اجرای برنامه

  • تدوین برنامه های پیشبرد فروش براساس آمیخته بازاریابی
  • فرآیند تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
  • اصول قیمت گذاری و مدیریت قیمت ها در بازار
  • تشریح انواع کانال ها و مدل های توزیع
  • جایگاه تبلیغات در مدیریت ترویج
  • روش های تهیه بانک های اطلاعاتی مفید
  • آموزش بازاریابی به پرسنل سازمان و شرکت
  • تشکیل، هدایت و نظارت بر عملکرد تیم بازاریابی
  • مکانیزم ایده پردازی بازاریابی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

با ما تماس بگیرید

در صورت درخواست مشاوره با ما تماس بگیرید
تلفن : ۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۲
۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۳
فکس : ۰۲۱۸۸۵32824
ایمیل : info@hesaboketabiranian.com

TOP