استعلام تراکنش های بانکی سال ۹۳ پزشکان را متوقف کنید

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز با اشاره به این که سازمان امورمالیاتی کشور طی سنوات اخیر نسبت به جامعه پزشکی بی مهری روا داشته است؛ خواستار توقف استعلام تراکنش های بانکی سال ۱۳۹۳ برخی پزشکان از سوی این سازمان شد.

◾️دکتر حمیرا وفایی سی سخت رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با ابراز تاسف از این که اداره دارایی تراکنش های سال های قبل (سال ۹۳) برخی از پزشکان را مطالبه نموده است ؛ اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع ضمن انجام مکاتبات لازم ، با حضور اعضای هیات مدیره و جمعی از همکاران در جلساتی با ریاست اداره امور مالیاتی استان فارس این موضوع مطرح و مراتب اعتراض سازمان؛ همکاران و همچنین رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر اشکال قانونی وارده؛ اعلام شد .

◾️وی افزود : در این جلسه ریاست امور مالیاتی استان عنوان نمود که این درخواست از طریق واحد مبارزه با پولشویی از تهران انجام شده و شامل افرادی است که در یکسال میزان تراکنش و گردش بانکی بیش از یک مبلغ خاص داشته اند .

◾️وی با اشاره به این که درخواست اداره مبارزه با پولشویی در یک سی دی ارسال و از این اداره خواسته شده که ضمن بررسی موارد ، در اسرع وقت پاسخ این اداره ارسال شود ؛ ادامه داد: همچنین متذکر شدند که این لیست شامل جامعه پزشکی به تنهایی نبوده و بصورت تصادفی شامل همه کسانی است که گردش مالی بیش از یک مبلغ خاص داشته اند.

◾️رئیس نظام پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود ۶ سال از کلیه تراکنش های بانکی گذشته ؛ چگونه می توان آنها را بررسی و پاسخ داد؟ضمن آن که کلیه تراکنش ها صرفا دلیل بر کسب درآمد نبوده و یافتن تمامی اطلاعات مربوطه غیر ممکن است.