تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده در زمان تعیین شده، برای اصناف امکان پذیر نیست

ابراهیم درستی، نماینده اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی در این خصوص بیان کرد: معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۹۸ تا پایان فروردین ماه سال جاری برای تمامی مودیان و همچنین تمدید زمان سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای برخی گروه‌های اقتصادی تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داده اند اما اصناف نمی‌توانند در این مدت این اظهارنامه را تسلیم کنند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور افزود: پیامکی از سوی اداره ارزش افزوه برای اصناف ارسال شده که بر اساس آن، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره زمستان۹۸، ۳۱ فروردین ۹۹ است. اما از سازمان امور مالیاتی انتظار داریم تا همراهی بیشتری با اصناف داشته باشند، چراکه با توجه به شرایط فعلی و آسیب ها و خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحد های صنفی این موضوع به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید با توجه به بحران کرونا در کشور اقدام نماید و از دکتر پارسا رئیس سازمان انتظار داریم تا نسبت به اصلاح و به تعویق انداختن این زمان دستورات لازم را صادر فرمایند.