خرداد ماه، موعد تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل

📌خرداد ماه، موعد تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل

👤رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور :

◾️ صاحبان مشاغل مکلفند اظهارنامه مالیات عملکرد سال 1400 را حداکثر تا پایان خرداد ماه سال 1401 به صورت الکترونیکی تسلیم کرده و در صورت رعایت شرایط، از 36 میلیون تومان معافیت مالیاتی سال 1400 برخوردار شوند.

◾️ سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات مجوزها، اطلاعات حسابهای بانکی، بارنامه ها و بیمه نامه ها اجرا کند

◾️ مودیان می توانند با تسلیم اظهارنامه شفاف و واقعی، از فرصت پذیرش خود اظهاری مالیاتی برخوردار شده و از حسابرسی پرونده مالیاتی توسط ماموران مالیاتی جلوگیری کنند.

◾️ مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه به صورت سیستمی، می بایست در نظام مالیاتی ثبت نام داشته باشند، لذا صاحبان مشاغل فاقد ثبت نام، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی اقدام نمایند.

◾️ رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر رسیدگی داده محور و تهیه اظهارنامه برآوردی مبتنی بر اطلاعات مالی است، عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از کلیه معافیت‏های مالیاتی و جریمه 30 درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می شود.