رسانه مالیاتی ایران / جلسه مالیات بر مستغلات لاکچری در برخی مناطق تهران، برگزار شد

نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مجموعه امور مالیاتی شهر و استان تهران به دنبال احقاق حق، اجرای قانون و اخذ عادلانه مالیات است، گفت: از اداره کل امور مالیاتی شمیرانات و اداره کل امور مالیاتی شمال تهران، درخواست میکنم که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در مسیر عدالت مالیاتی و وصول با اصول مالیات برنامه ریز های متقنی ارائه کنند.

ایشان افزود: خدای ناکرده اینگونه نباشد افرادی با زندگی لاکچری ور درآمد آنچنانی از دید همکاران پرتلاش و زحمتکش ما پنهان بماند و مالیات حقه دولت و ملت را نپردازند.

معاون حسابرسی مالیاتی شهر تهران نیز با اشاره به حجم معاملات در بخش هایی از تهران،بیان کرد: سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که در این خصوص چه اقدامی انجام داده ایم ،آیا اقدامات ما متناسب با درآمد آنچنانی برخی مستغلات در این مناطق هست؟!.

ابراهیمی، ادامه داد: وقتی فردی واحدهای لاکچری خودش را بطور ویژه و متفاوت به اجاره واگذار می کند به تناسب آن باید مالیات متفاوتی را هم پرداخت کند که متاسفانه اکثر همکاران در رسیدگی به مالیات مستغلات نگاهشان به اظهارنامه است در حالی که خیلی از موارد هست که درآمد فراوانی هم از محل اجاره املاک دارند و نه تنها اظهارنامه تسلیم نمی کنند بلکه نسبت به قوانین مالیاتی بی توجه هستند. وی تاکید کرد: همکاران ما باید بدنبال اینگونه افراد باشند که به قصد پایمال کردن حقوق ملت از پرداخت مالیات فرار میکنند.