مصوبه شورای سران قوا برای مالیات مشاغل خرد

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: براساس مصوبه شورای سران قوا درآمد مشمول مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۹۸ طبق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مشخص شد.

به گزارش افکارنیوز، محمود علیزاده با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی سران قوا در مورد بالا رفتن سقف رقم توافق مالیاتی با صاحبان مشاغل در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهارداشت: سازمان امور مالیاتی کشور می­تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی افزود: معافیت حقوق طبق ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم بالغ بر ۳۳ میلیون تومان در سال ۹۸ و ۳۶ میلیون تومان برای سال ۹۹ است. رقم توافق در این سال ۳۰ برابر این معافیت بود که به سران قوا پیشنهاد شد برای عملکرد سال ۹۸ و سال ۹۹ به دو برابر افزایش یابد یعنی به ۶۰ برابر برسد.

وی ادامه داد:‌ اگر فروش یا میزان درآمد مودی طی یک سال تا سقف ۶۰ برابر معافیت حقوق ( ۱.۹۸۰ میلیون تومان برای سال ۹۸ و ۲.۱۶۰ میلیون تومان برای سال ۹۹ ) باشد می‌توانیم در رابطه با اخذ مالیات بدون نیاز به رسیدگی مالیاتی به صورت اختیاری توافق کنیم.