پکیج های مالیاتی کرونایی برای پزشکان

جهانگیری ، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت : یکی از مسائلی که در نشست با معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی مورد بحث قرار گرفت، درباره نحوه وضع مالیات پزشکان در سال ۱۳۹۸ بود که توافقات کلی ما بر اساس توافقنامه قبلی که داشتیم و تبصره ماده ۱۰۰ قانون معافیت‌های مالیاتی مورد توافق قرار گرفت و در آینده جزییات آن را گزارش می‌دهیم.

وی همچنین گفت: در عین حال درباره پذیرفتن هزینه‌های مرتبط با کرونا و افزایش هزینه‌های پزشکان در زمان بحران کرونا تبادل نظر شد که قرار شد این موضوع را در دو پارادایم در حوزه مالیاتی مورد توجه قرار دهیم؛ یک پارادایم برای آنهایی که در اسفند ماه در این زمینه هزینه کردند که برای مالیات سال ۱۳۹۸ آنها و دوم کسانی که در حال حاضر برای مباحث مربوط به کرونا هزینه می‌کنند، برای مالیات سال ۱۳۹۹ آنها تمهیداتی درنظر گرفته می‌شود. با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا که این موارد و هزینه کردها می‌تواند به عنوان مباحث مالیاتی هم تلقی شود، ما با هماهنگی سازمان امور مالیاتی دستورالعملی را در این زمینه تدوین کرده و در اختیار تمام موسسات قرار دهیم.

امیدواریم بتوانیم این موضوعات را در قالب یک پکیج برای مالیات‌های سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داشته باشیم و بتوانیم به توافقات خوبی برسیم.