برابر آخرین ضوابط ابلاغی از ناحیه سازمان امور مالیاتی در مورد آنچه که ذیلاً می آید ” الزامی به صدور صورتحساب ” نخواهد بود

صاحبان مشاغل گروه سوم با پیش شرط عدم شمولِ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سقف ۵% ارزش معاملات کوچک الزامی به صدور صورت حساب نخواهند داشت.

براساس بخشنامه‌ی سازمان امور مالیاتی، در صورتی که صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نباشند ، برای معاملات خود تا سقف ۵% حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره ۳ قانون برگزاری مناقصات، الزامی به صدور صورت حساب نخواهند داشت.

فلذا در معاملات با ارزش کمتر از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ( ۵% حد نصاب معاملات کوچک در سال ۱۳۹۹ ) نیازی به ارائه کد اقتصادی طرفین (خریدار و فروشنده) نبوده و معاملات فصلی با این شرایط به صورت تجمیعی قابل ارائه به سازمان مالیاتی می‌باشد.

ضمناً در این بخشنامه تاکید شده است ، مفاد این حکم ( عدم لزوم به صدور صورتحساب ) در موارد درخواست صدور صورت حساب از سوی خریدار جاری نمی‌باشد و البته اینکه رعایت ساختار صورت حساب موضوع این ماده برای این گونه صورت حسابها الزامی نخواهد بود.