بلامانع بودن فعالیت شرکت های دانش بنیان در اماکن مسکونی

بلامانع بودن فعالیت شرکت های دانش بنیان در اماکن مسکونی، بخشنامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به استانداران و شهرداران کل کشور در این خصوص

فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی وفق بند ۶ از “قانون جهش تولید دانش بنیان” مصوب سال ۱۴۰۱ بلامانع خواهد بود و حمایت از این شرکت ها الزامی است.

متن نامه به شرح زیر می باشد

با سلام و احترام

با عنایت به بند الف ماده 6 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب 1401 و عطف به نامه شماره 13101 مورخ 18/03/1401 معاون محترم امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، به اطلاع می رساند دفتر شرکت دانش بنیان به فهرست مصادیق فعالیت های مجاز در اماکن مسکونی (مشابه دفتر وکالت، مطب پزشکان و دفتر اسناد رسمی) اضافه شده است. لذا فعالیت آن دسته از شرکت های دانش بنیان که به صورت رسمی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند، در اماکن مسکونی بلامانع است و این شرکت ها می توانند از کلیه شرایط و ضوابطی که برای اماکن اداری در نظر گرفته شده است، بهره مند شود.

لازم به ذکر است به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست ها، در سامانه reg.daneshbonyan.ir  بخش ویژه ای ایجاد شده است. لذا ضروری است شرکت های متقاضی از طریق این سامانه درخواست خود را ارائه دهند و ارائه معرفی نامه رسمی از معاونت علمی فناوری خطاب به شهرداری محل فعالیت، برای استفاده از این حمایت الزامی است.

امید است با همراهی شهرداران محترم در سراسر کشور بتوانیم گام های بلندی را در مسیر تقویت شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال برداریم