نکاتی در خصوص برگه های ارزیابی صادره در اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم

قابل توجه عموم مودیان مالیاتی

◾️◾️نکاتی در خصوص برگه های ارزیابی صادره در اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم

◾️همانطور که می دانیم سازمان امور مالیاتی برای برخی اشخاص مبادرت به تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی و متعاقبا صدور برگه های ارزیابی با تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه نموده است.

◾️برگه های ارزیابی صادره دارای گزارش با عنوان فرم محاسبه تولید اظهارنامه برآوردی می باشد که با توجه به اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی تهیه و برآورد شده است .

➖این فرم در بخش نامه های استاندارد در سامانه سنیم قابل مشاهده واحدهای مالیاتی و پرینت جهت بررسی و یا ارائه به مودی ( در راستای ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم ) خواهد بود.

◾️کلیه اقلام دریافتی از پایگاه های اطلاعاتی در این فرم درج شده و بعضا نسبت به اعمال سود با توجه به نوع فعالیت اعلامی توسط مودی در سامانه ثبت نام کد اقتصادی و تعیین درآمد متعلقه اقدام شده است .

◾️تکالیف مودی : پس از دریافت پیامک و رویت برگه ارزیابی چنانچه به آن معترض باشد ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ ( رویت ) ضمن اعتراض به آن در سامانه My.tax.gov.ir بخش :

ثبت اعتراضات و شکایات
انتخاب پرونده مالیاتی
اعتراض به ممیز کل
انتخاب شماره برگه ارزیابی
تکمیل سایر موارد از جمله شرح اعتراض

🔹و همزمان نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات در همان سامانه ی My.tax.gov.ir بخش :

اظهارنامه
انتخاب پرونده موردنظر
انتخاب اظهارنامه پرونده موردنظر
انتخاب ثبت اظهارنامه و …
انتخاب متقاضی اعتراض به اظهارنامه برآوردی

🔹اقدام نموده و جهت پیگیری به اداره امور مالیاتی خود مراجعه گردد.

✍️ توضیح اینکه اظهارنامه تسلیمی صرفا برای مسئول مربوطه ( رئیس امور مالیاتی ) جهت رسیدگی در اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم و یا هیات حل اختلاف مالیاتی حسب مورد کاربرد دارد.